U nedjelju, 5. ožujka u 2.03 sati, na redakcijski mail dobili smo informaciju koju, nakon čitanja, uopće nismo razumjeli. Naime, pošiljatelj Zdravko Marić, mag.ing.el.teh. vlasnik tvrtke Studio HERON d.o.o., očito uvjeren kako smo informirani o nečemu što se dogodilo u brodskom Vodovodu, a što se "pojavljuje i na državnoj TV", imao je potrebu obavijestiti nas kako "sukob" između njega i njegove tvrtke s Vodovodom "ne postoji".
"Pogriješio sam. Mislio sam kako ćemo sve riješiti u hodu i na zadovoljstvo svih: Hrvatskih voda, građana, tvrtki i Grada kao osnivača. Da je u pitanju greška, a ne namjera, govori činjenica da je više naplaćeni novac odlazio na račun Hrvatskih voda, dakle, da s tim novcem nije raspolagao Vodovod. Žao mi je što je sve tako dugo trajalo, a da o tome nismo izvijestili korisnike naših usluga i Osnivača", zaključio je Aščić.
Tragom te informacije - da je nešto dogodilo se u Vodovodu - uputili smo dopis tamošnjem članu uprave Stjepanu Aščiću s molbom neka nam pojasni o čemu je riječ.
Nakon što smo dobili odgovor iz Vodovoda te pročitali što je o tome izvijestila državna televizija u svom 'Potrošačkom kodu', a što lokalni mediji i sama gradska uprava na svojim službenim stranicama, za čitatelje SBplus-a donosimo što je moguće zaključiti o događaju, a što o posljedicama.
Vodovod kao servis Hrvatskih voda
Kao i svi drugi zagađivači voda, Slavonski Bord je, državnoj tvrtki Hrvatske vode, plaćao naknadu za zaštitu voda 1,35 kn/m3.
Nakon izgradnje supermodernog Uređaja za pročišćavanje vode Poloj i njegova probnog rada, Hrvatske vode odobrile su novu cijenu naknade za zaštitu voda. Koncem siječnja 2015., gradski Vodovod više nije imao obvezu Hrvatskim vodama plaćati 1,35 kn/m3 za zaštitu voda, nego tek 0,27 kn/m3 i, posljedično toj činjenici, korisnicima svojih usluga (građanima i tvrtkama), na isti način, trebao je smanjiti naknadu - jer je brodski Vodovod, ustvari, tek vršio uslugu naplate sredstava za Hrvatske vode. Dakle, transferirao im njihov novac.
Budući da u Vodovodu nitko nije izdao nalog računovodstvu i financijama neka, sukladno novoj tarifi, potrošačima smanje naknadu za zaštitu voda i tako smanjeni iznos transferiraju Hrvatskim vodama, ta državna tvrtka, šest mjeseci duže nego je to trebalo, do 1. srpnja 2015., dobivala je naknadu po staroj tarifi. I, zbog toga, ostvarila je oko jedan milijun kuna veći prihod nego je trebala.
Nakon propusta tražili rješenje
Shvativši kako su napravili propust u poslovanju, Vodovod je s Hrvatskim vodama tražio rješenje kako riješiti problem, odnosno, kako nadoknaditi građanima i tvrtkama preplaćeni iznos naknade.
Konačno rješenje s Hrvatskim vodama dogovoreno je koncem 2016. i to na način da građani i tvrtke ne plaćaju naknadu za zaštitu voda sve dok ne bude anuliran preplaćeni iznos.
Sukladno dogovoru, uprava Vodovoda je naložili informatičaru neka napravi odgovarajuće programske promjene s ciljem da od veljače 2017. godine, građanima i tvrtkama prestanu naplaćivati naknadu za zaštitu voda - do sravnjenja preplaćenog iznosa - što je prosječno iznosilo 62 kune po potrošaču.
Zakazalo tzv. krizno komuniciranje
Zbog čega o svemu niste obavijestili građane i osnivača, Skupštinu društva gradonačelnika Mirka Dusparu? pitali smo Aščića.
"Pogriješio sam. Mislio sam kako ćemo sve riješiti u hodu i na zadovoljstvo svih: Hrvatskih voda, građana, tvrtki i Grada kao osnivača. Da je u pitanju greška, a ne namjera, govori činjenica da je više naplaćeni novac odlazio na račun Hrvatskih voda, dakle, da s tim novcem nije raspolagao Vodovod. Žao mi je što je sve tako dugo trajalo, a da o tome nismo izvijestili korisnike naših usluga i Osnivača", zaključio je Aščić.
Kako god, najveći je to incident u 12 godina Dusparina upravljanja Gradom. Iako 'minoran' po financijskoj vrijednosti on je kolosalan po svojoj stupidnosti.
Mada će biti onih koji će kazati kako 10 kuna mjesečno veći trošak po domaćinstvu i nije tako malen izdatak, kao i onih koji će kazati kako glupost koju je počinila uprava Vodovoda i nije tako velika, ostat će gorak okus u ustima brodskog gradonačelnika, koliko zbog samog incidenta toliko i zbog činjenice da o njemu nije na vrijeme informiran.
Nakon sastanka s upravom Vodovoda, na službenim stranicama Grada, gradonačelnik Duspara objavio je kako: "U što kraćem roku, oštećenim građanima treba vratiti cjelokupan više naplaćen iznos uz kamate, nakon čega ću tražiti utvrđivanje odgovornosti za nastanak problema".
Gorak okus iz svog grla Duspara može isprati smjenom uprave Vodovoda, a kako će to učiniti građani, ostaje vidjeti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
pe_iur26.03.2017. u 13:07
pegaz@ hoću li ja dobiti odgovore na ona dva tri pitanjca (kad se već igramo umanjenicama!)? A imam i zamolbu: trebam pomoć za pronaći nekoliko ni mjesec dana starih članaka na ovom portalu a na temu "Vodovoda" (Nije problem što... Prikaži sve su članci vjerojatno "isparili", nego što su tako, čini mi se, uklonjeni i komentari koji, brat bratu vrijede trostruko više od tih članaka).
-
prometej45814.03.2017. u 16:37
Grad je ispravio grešku i vratio građanima novac koji nije bio ukraden , hoće li oni koji su pokrali Hrvatsku i Slavonski Brod početi vraćati ono što su prijevarom prisvojili sebi.
Prikaži sve komentare
-