Zahvaljujući savjesnom građaninu, Zdravku Mariću, vlasniku ugledne brodske informatičke tvrtke Heron elektronik, odnosno Studio Heron - koji je početkom 2017. godine odlučio javno progovoriti - Brođanke i Brođani saznali su kako ih je gradski Vodovod, u prvoj polovici 2015. godine, zakinuo za, prosječno, 62 kune po domaćinstvu, na način da im je, u korist Hrvatskih voda, naplaćivao naknadu za zaštitu voda 1,35 kn/m3, a trebao je naplaćivati 0,27 kn/m3.
Na kraju ove stupidne afere, treba pohvaliti HDZ kao jedinu političku stranku koja je incident uspješno kapitalizirala u predizborne svrhe. Posebno treba istaći kako njihov kandidat za gradonačelnika, Hrvoje Špicer, dobro se snalazi u svakom javnom događaju te, na najprimjereniji način, autonomno, šalje poruke "kao budući gradonačelnik".
O koliko velikoj građanskoj svijesti je riječ i Marićevoj želji da spriječi Vodovod u, kako kaže, 'protupravnom stjecanju' ponajbolje svjedoči njegova odlučnost da sve činjenice o 'najvećem incidentu u 12 godina uprave Mirka Duspare'dospiju u javnost. Bezmalo sve. Naime, u svojim istupima, Marić je govorio, primarno, kao savjestan građanina, a ne kao uvrijeđen poduzetnik koji je izgubio unosan posao. Dapače, građanska svijest mu je bila toliko važna da je zanemario činjenicu kako bi i sam, kao poduzetnik, mogao biti procesuiran zbog zataškavanja 'protupravnog stjecanja'. U pokušaju, kako insinuiraju neki ovdašnji mediji.
Naime, o 'zločinu' Vodovoda poduzetnik Marić saznao je 8. lipnja 2016. godine - kad je uprava Vodovoda završila usuglašavanje s Hrvatskim vodama o načinu kao građanima vratiti previše naplaćene naknade. Kako sam izjavljuje: kad je bio "pozvan da napravi zahvat jer je Uprava Vodovoda tražila da se u sljedećim mjesecima ta naknada ne naplaćuje, kako bi se više naplaćena naknada anulirala".
Dakle, nakon godinu dana(!) usuglašavanja Vodovoda i Hrvatskih voda - kako sravniti preplaćene naknade za zaštitu voda - u lipnju 2016., konačno, uprava Vodovoda zove svog programera (Heron) i traži od njega neka napravi "zahvat, kako bi se više naplaćena naknada anulirala".
I, što tada čini partner Vodovoda? Umjesto da pristupi realizaciji zadaće, sukladno dotadašnjoj praksi u poslovanju, on traži sastanak s gradonačelnikom kako bi mu predočio "problematiku korištenja poslovno-informacijskog sustava koji 21 godinu podržavamo i druge probleme u gradskoj tvrtki Vodovod... zbog, po nama, vrlo loših odluka Uprave i krivog informiranja Nadzornog odbora". Dakle, kako bi mu žalio se na status njega i njegove tvrtke u Vodovodu, a ne izvjestio ga o više naplaćenoj naknadi za zaštitu voda.
Vjerojatno želeći pojačati startne pregovaračke pozicije, usput, Marić je 16. lipnja 2016., elektronskom poštom, u gradsku upravu dostavio blagu prijetnju kako bi Duspara mogao proći, ako ga ne primi na razgovor. "S indignacijom odbacili smo ultimativan zahtjev da Skupština, o upravi Vodovoda i Nadzornog odbora, raspravlja s njihovim poslovnim partnerom. Zbog toga, gospodina Marića uputili smo neka se drži Vodovoda", za SBplus kazao je pročelnik gradskog Upravnog odjela za lokalnu samouopravu, Davor Rogić.
Zbog čega bi tvrtka koja održava softverski program Vodovoda (70 sati mjesečno) tražila da, "o načinu rada Uprave i Nadzornog odbora", razgovara sa Skupštinom tog društva, gradonačelnikom Mirkom Dusparom - kao da je u pitanju dioničar Vodovoda, a ne jedan od vanjskih servisera njihovih sredstava rada - možemo tek pretpostaviti. Naime, nakon dužeg poslovanja u "nategnutim odnosima" s Heronom... i odluke "da se njihov program zamjeni kvalitetnijim", Vodovod je 3. lipnja 2016. potpisao 'Ugovor o projektiranju, izradi i korištenju programskih proizvoda' s tvrtkom Infodesign Varaždin. Posljedično, planirano je da od 1. siječnja 2017. godine, Vodovod svoje poslovanje vodi na novom softveru.
Drugim riječima, nakon 21 godine suradnje, Heron je izgubio jednog od kvalitetnijih poslovnih partnera. Koliko je Vodovod bio važan toj tvrtki vidljivo je iz činjenice da je, u 2015. godini, prihod od Vodovoda činio 30 posto ukupnog prihoda Herona...
Kakva je bitka vodila se između vrijednog poduzetnika Zdravka Marića i savjesnog građanina Zdravka Marića, nitko ne može znati osim samog Zdravka Marića. Tek, 300-tinjak dana nakon što je Vodovod od poduzetnika Zdravka Marića zatražio neka u softveru "napravi zahvat" kako bi mogli početi sa sravnjenjem preplaćene naknade za zaštitu voda i 60-ak dana od kad, kao poduzetnik, više nema nikakvih poslovnih odnosa s Vodovodom, savjesni građanin Zdravko Marić odlučio je - "bez političkih konotacija" - javno progovoriti o 'štetočinskom' ponašanju Vodovoda prema građanima Slavonskog Broda.
Uglednom brodskom portalu, Marić će ovako opisati svoj odnos prema Vodovodu i njegovom 'protupravnom stjecanju' u pokušaju: "Zavukao sam vam ruku u džep, uzeo sam vam novce, a da vi to niste znali, a nakon što ste me uhvatili, to ću vam vratiti na 24 rate i nikom pa ništa', meni je potpuno neprihvatljivo. Novci se moraju odmah vratiti u punom iznosu s pripadajućim zakonskim kamatama. Nakon ovoliko vremena, isprika ili ne je nebitna, nego ostavka svih odgovornih i građani će biti relativno zadovoljni".
Dakako, od tako savjesnog građanina za očekivati je da, na isti način, progovori o 'protupravnom stjecanju' HEP-a i drugih distributera energije, koji, za razliku od Vodovoda, 'pod normalno', više puta godišnje, vrše usklađenja naplaćenog i potrošenog energenta.
Na kraju ove stupidne afere, treba pohvaliti HDZ kao jedinu političku stranku koja je incident uspješno kapitalizirala u predizborne svrhe. Posebno treba istaći kako njihov kandidat za gradonačelnika, Hrvoje Špicer, dobro se snalazi u svakom javnom događaju te, na najprimjereniji način, autonomno, šalje poruke "kao budući gradonačelnik".
Sreća da je Zdravko Marić izgubio posao u Vodovodu. Jer, da se to nije dogodilo, tko zna bi li Brođanke i Brođani ikad saznali da im je Vodovod više uzeo, a potom vratio, 60 kuna naknade za zaštitu voda. 'Nije svako zlo za zlo', kaže naš narod.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
GustavXVI10.03.2017. u 17:37
@Davorxp111, ovo su "nickovi" pa zar misliš da je Walter -Walter ? Btw, puno si mi pametan,održao si nam i lekciju tko je i što je provider! Mislim da si to shvatio prije par dana.Svjetlovodni kablovi, mislim da su optički,... Prikaži sve toliko si se gluposti navaljao u ovom komentaru da bih ti toplo preporučio da se odjaviš s portala, poput Koale, Stocholma .. Tebe neko vara...
-
Tonda10.03.2017. u 16:55
walter@ .. .. sebi si ime dao poput onoga, koji je branio Sarajevo? Osobno, imam "dobavljača" (provider-a) za telefon, internet i MAX tv, mobitel. Uzeo sam ga iz jednostavnog razloga što je bio prvi provider tih usluga. Bio je to... Prikaži sve naš, hrvatski telekom. Što se tiče kvalitete, vodeći je u hrvatskoj, iako, ima i on svojih mana, ali ga smatram, ipak, najboljim u tome. No, u zadnje dvije godine me potakao na razmišljanje da ga napustim. Zašto? Pojavili su se drugi, jeftiniji, hvale se kako su položili svjetlovodne kablove i postižu brže, bolje, kvalitetnije veze. No, u meni se ipak pojavljuje sumnja prema njima. Vjerujem da se takva sumnja počela pojavljivati i kod sadašnje gradske garniture. Ono, "nostalgija", pa naš je, neka novac ostane u Brodu...bla.. bla.. bla...I unatoč svemu, donijeli su odluku prekinuti s "dobavljačem"! Taj proces, u kojemu uzimaš novog software-dobavljača nije baš bezbolan i brz...Dolaze novi programi, obuka djelatnika, pa prebacivanje baza podataka traži vremena. I kada dođe novi provider tko daje garanciju da će i njegova kvaliteta biti besprijekorna. To je sada završilo. Na računu, koji slijedi iz Vodovoda, vratit će ti, kao i meni, iznos koji je oduzet, a nije trebao biti. I priča je za mene gotova. A što se tiče ugovora od 12 godina, moram te informirati, a čuo sam to od bivše djelatnice, njihov provider je sklopio ugovor s njima još davne 1993. godine, kada je HDZ harao Hrvatskom. Danas sam, usput, saznao da jedna druga gradska firma koristi software drugog dobavljača koji radi bez greške. Smatram da uvijek treba težiti ka boljem. Nekada to ide lakše, ali ponekad nas ta težnja debelo smara.
- Prikaži sve komentare
-