3942
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Budući da je, za to nadležno, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije odbilo (su)financirati izradu projektne dokumentacije za izgradnju nove Osnovne škole 'Milan Amruš' u Slavonskom Brodu, gradska uprava odlučila je to učiniti sama. Unatoč činjenici da je obveza države graditi fakultete te škole za srednje i osnovno obrazovanje - budući da za te namjene ubire porez.
Nakon provedenog javnog natječaja, Biro Ulični d.o.o. iz Slavonskog Broda dobio je posao vrijedan 303 tisuće kuna, tijekom kojeg će izraditi: idejno rješenje, glavni projekt, izvedbenu projektnu dokumentaciju, ponudbene troškovnike (tender), 3d... i dr. Ovih dana završili su dio tog zahtjevnog posla, iz kojeg u nastavku donosimo Idejno rješenje tog, oko 45 milijuna kuna, vrijednog objekta.
Tehnički opis
1. UVOD
Nova zgrada Osnovne škole Milan Amruš, graditi će se na jugoistočnom dijelu k.č.br. 5700/1 k.o. Slavonski Brod, Ulica Antuna Kažotića 34.
Osnovna škola Milan Amruš je posebna odgojno obrazovna ustanova namijenjena za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Škola je predviđena za 250 učenika i rad u jednoj smjeni. Za sve učenike predviđen je primjereni (poseban) program odgoja i obrazovanja uz individualizirane postupke, koji se izvodi u posebnim razrednim odjelima ili u odgojno - obrazovnim skupinama.
Škola je predviđena za učenike koji, prema orijentacijskoj listi vrsta teškoća (prema Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, NN 24/15), uglavnom pripadaju skupinama:
- 5. intelektualne teškoće
- 6. poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravljaĐ
- 7. postojanje više vrsta teškoća
u psihofizičkom razvoju
Vezano na različite skupine učenika s različitim teškoćama u razvoju i sa različito prilagođenim programima odgoja i obrazovanja, cijeli školski kompleks predviđen je u više cjelina u kojima se provodi odgojno obrazovni rad ili rehabilitacijski postupci:
1. Posebni razredni odjeli osnovne škole, koji su predviđeni za učenike skupine 5. (intelektualne teškoće), podskupine 5.1.- laka intelektualna teškoća (LIT), i to: 5 učionica za niže razrede i 8 učionica za više razrede
2. Odgojno obrazovne skupine, koje okupljaju sve ostale učenike : intelektualne podskupine 5.2.-umjerena intelektualna teškoća (UIT), 5.2-teža, 5.3-teška intelektualna teškoća (TIT), i skupine 6 i 7. , za koje je predviđeno još 8 posebnih učionica (od čega 4 za autiste) i 3 prostora obiteljskog doma za starije učenike, u kojima se provodi posebni program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada.
3. Prostori za dodatne rehabilitacijske i odgojno obrazovne programe, koji su predviđeni za radnu okupaciju (velika i mala radionica), za terapijske postupke (glazboterapija, artterapija, soba za opuštanje–sneezle) i za program produženoga stručnog postupka (pomoć u učenju, slobodne aktivnosti, kreativne radionice šivanja i keramike, izvannastavne aktivnosti na otvorenom-u vrtu )
Ukupno odgojno obrazovni prostori:
- za
školu: 5 učionica za niže + 8
učionica za više razrede
- za rehabilitacijsko/odgojni/terapijski rad sa
skupinama : 14 prostora
Školski kompleks predviđen je kao prizemna zgrada paviljonskog tipa, u kojoj su manje građevne cjeline zamišljene kao „male škole" za pojedine skupine. Na taj način olakšava se provedba različitih prilagođenih programa, a zajedničke aktivnosti omogućene su okupljanjem u atriju, ulaznom prostoru ili u dvorani. Sve cjeline međusobno su povezane hodnicima, u istom nivou prizemlja, prilagođeno osobama s invaliditetom.
U zgradi je manjim dijelom predviđena izvedba kata, uglavnom za prostore uprave, knjižnicu i dvije učionice viših razreda, a pristup je omogućen jednokrakim stubištem i dizalom za osobe s invaliditetom..
Gospodarski prostori škole, prostori uprave i sportsko-medicinski prostori s dvoranom, su zasebno grupirani, s omogućenim vlastitim direktnim pristupom, ali i povezani hodnicima s ostalim prostorima škole.
2. LOKACIJA, OBLIK I VELIČINA GRAĐEVNE ČESTICE
- postojeća parcela k.č.
5700/1, veličine 27.072 m2 će se preparcelirati na način da se za gradnju škole formira
parcela u jugoistočnom dijelu, površine približno 11.384 m2 , dimenzije
približno 100,0 x 114,0 m, teren je ravan, neizgrađen
- potrebna veličina parcele
za 250 učenika u jednoj smjeni je, prema čl 29 GUP-a: 250
uč x 40 m2/uč = 10.000 m2, prema čl 21 Državnog
pedagoškog standarda (NN 63/08, 90/10) : 250 učenika x 35 m27uč= 8.750 m2
- parcela se nalazi u
pretežito izgrađenom gradskom području – Veliko polje, koje je uglavnom izgrađeno zgradama
stambene namjene – obiteljske kuće
3. SMJEŠTAJ ZGRADE NA GRAĐEVNOJ ČESTICI
- građevna linija je
paralelna s regulacijskim pravcem
i južnom granicom parcele prema
Kažotićevoj ulici na udaljenosti 15 m,
- tip zgrade: slobodnostojeća
- pristup na parcelu s juga, iz Ulice A. Kažotića,
unutarnjom servisnom cestom uz zapadni dio parcele, širina ceste 5,5m, priključak na Kažotićevu u skladu s prometnim
propisima
- podjela sadržaja na slobodnom dijelu parcele:
vanjski sportski tereni su u sjeverozapadnom
dijelu, parkiraliste uz zapadnu granicu, vrtovi i terase uz istočnu
granicu parcele, a predvrt sa zelenilom - s južne strane prema Kažotićevoj.
4. VELIČINA I POVRŠINA ZGRADE
- vanjske dimenzije zgrade:
maksimalno 64,75 x87,25m
- visina zgrade (broj
etaža): P+1
- visina vijenca od kote
terena: cca 8,00 m
- kota završnog poda
prizemlja od kote terena: +0,32 m
- građevinska bruto
površina (GBP) :
prizemlje - 3.649,00 m2
bruto
1 kat - 812,22 m2 bruto
5. SADRŽAJ ZGRADE
Funkcionalna podjela po cjelinama:
Prizemlje:
- centralni ulazni prostor s blagovaonicom i traktom učionica za više
razrede osnovne škole (5-8); ukupno 5
učionica za učenike LIT, s pripadajućim kabinetima i sanitarnim čvorom
- paviljon za
niže razrede osnovne škole (1-4);
ukupno 5 učionica za učenike LIT, s pripadajućim kabinetima, sanitarnim
čvorom i vanjskim terasama
- paviljon za
skupine 7-17 god; ukupno 4 učionice za učenike UIT i TIT, s pripadajućim kabinetima, sanitarnim čvorom, prostorijom za glazboterapiju i zajedničkom
vanjskom terasom
- paviljon za
skupine 7-17 god; ukupno 4 učionice za učenike AUTISTE, s pripadajućim kabinetima, sanitarnim
čvorom, prostorijom za relaksaciju i
zajedničkom vanjskom terasom
- paviljon za
skupine 17-21 god; ukupno 3 prostora organizirana kao obiteljski dom, za učenike starije dobi, s pripadajućim kabinetima, prostorijom za artterapiju i zajedničkom
vanjskom terasom
- paviljon za radno
rehabilitacijske prostore svih skupina; ukupno
1 djeljiva učionica za tehnički odgoj, 1 djeljiva radionica za radnu terapiju i
1 manja radionica, s pripadajućim
kabinetima, sanitarnim čvorom, prostorijom za keramičku peć i zajedničkom vanjskom terasom
- gospodarski trakt
s kuhinjom, plinskom kotlovnicom radionicom domara i prostorijom za
elektro ormare, s pripadajućim pomoćnim prostorima
- jednodijelna sportska dvorana s traktom pratećih
prostorija za sport i za medicinsku pomoć, s pripadajućim sanitarnim
prostorima
- centralni atrij
za odgojno obrazovni rad i okupljanja na otvorenom,
- horizontalne komunikacije –
hodnici, kojima su povezani svi paviljoni
Kat:
- prostori za upravu
škole; ukupno 8 radnih prostorija, zbornica i arhiva, s pripadajućim sanitarnim čvorom i
čajnom kuhinjom
- prostori za
učenike: knjižnica s čitaonicom, dvije specijalizirane učionice (informatika i
likovni odgoj) , i prostorija za posebni stručni postupak; s pripadajućim
kabinetima i sanitarnim čvorom
6. VANJSKI SADRŽAJI I UREĐENJE PARCELE
- parcela škole ograđena je i čini zasebnu
površinsku, prostornu i katastarsku cjelinu, ograda je postavljena na sve četiri strane
parcele, te unutar parcele na liniji odjeljivanja parkirališta od sportskih
terena
- ograde su providne, metalne, visine 1,5 m prema ulici i 1,8 m na ostalim međama; svi ulazi i rezervni izlazi sa zaokretnim
vratima, a glavni kolni ulaz s kontroliranim ulazom (klizna vrata ili podizna rampa, s
videonadzorom)
- sportske površine su ograđene i završno obrađene materijalom prilagođenim za sportske
aktivnosti
- sve prometne i parkirališne površine obrađene su u
asfaltu, a sve pješačke u betonskim opločnicima
- parter unutarnjeg atrija obrađen je djelomično u stabilizer
oblozi, a djelomično u impregniranim
drvenim oblogama, te je opremljen fiksnom i pokretnom opremom za radno terapijske
aktivnosti ili za slobodna okupljanja
- površine prirodnog terena, istočno i sjeverno od
zgrade, su namijenjene za vrt ili voćnjak, posebno primjenjivo u funkciji
odgojno rehabilitacijskih mjera, gdje se provodi radno- okupacijska terapija i
boravi na otvorenom
- južni teren
ispred škole uređen je kao parkovni predvrt
(s hortikulturnim zelenilom, klupama i skulpturalnim instalacijama učenika), sa stablima za zaštitu južnih učionica i radnih prostorija od pregrijavanja
- uređenjem vanjskih površina ne mijenja se topološko stanje terena; na cijeloj površini parcele izvodi se nasip
kao poravnati prirodni teren na
koti 15 cm od kote nogostupa Kažotićeve
ul, u blagom ocjednom padu prema rubu parcele.
- projektom će se detaljno urediti odvodnja
oborinskih voda, postava rasvjetnih elemenata i raspored urbane opreme.
Broj radnih (obrazovnih i rehabilitacijskih) prostorija ukupno:
5 učionica za niže razrede
8 učionica za više razrede
4 učionice za skupinu
UIT/TIT
4 učionice za skupinu
AUTISTI
3 stana za skupinu 17-21
2 radionice za
radno-okupacijske aktivnosti
3 prostorije za terapijske
postupke
1 prostorija za posebni
stručni postupak
Vanjski sadržaji:
- parkiralište (kom 32 + kom 12 za
osobe s invaliditetom)
- vježbališta
-
košarkaško igralište (28 x15 m)
-
odbojka (18 x 9 m)
-
vježbalište sa spravama (27 x 15 m)
- atrij 22,75 x 18,80 m
- vrtovi uz paviljone (5 parcela,
dim cca 12 x 6 m )
- vrt i voćnjak u sjevernom dijelu
škole ( cca 80 x 8,5 m)
- prilazni put s predvrtom
Podjela površina naparceli:
površina parcele 11.383,78
m2
tlocrtna površina zgrade 3.649,00 m2
parkiralište 535,00 m2
sportsko rekreacijske površine 990,00 m2
atrij 430,00 m2
obradive gospodarske površine (vrt i voćnjak) 1.100,00
m2
ostalo (zelene površine i pješačke staze) 4.679,78 m2
Na trulom zapadu takve škole imaju bazen a ovdje koliko vidim nema,molim odgovor.
a da se zapitaju u gradskoj upravi zašto je odbijen projekt /ako je uopće odbijen/. hoće li ovo biti još jedna škola koja neće proraditi pa ćemo Slavonski Brod gledati na svim televizijama s peticijom djece koja ne mogu u... Prikaži sve školu. Djece je zbog loše politike sve manje, sagrađenih škola sve više. možda da se nadležni zapitaju treba li možda mijenjati mrežu škola, možda treba presložiti slobodne prostore, škole s manje učenika zamijeniti s onima s više učenika. danas nije problem organizirati prijevoz pa se neće dogoditi da škola u Ruščici zjapi poluprazna a režije se plaćaju kao da je puna.Grad je prije nekoliko godina uložio puno novaca u školu u Podcrkavlju iako se gradila nova koja nije još proradila. sve to je bitno u kampanji, a kada kampanja prođe, onda se treba posvađati i stalno prebacivati krivnju na nekog drugog i ne činiti ništa da problem stalno postoji pa ga opet upotrijebiti u kampanji. i sve to nažalost puno košta sve porezne obveznike a oni koji te pare troše i dalje se ne osjećaju odgovorni. zašto nitko ne upita ravnateljicu Čerenko i provjeri priču koja kruži Podvinjem, zašto je tužila školski odbor i kako je mogla dobiti odštetu od 60000 kn koju će platiti grad i tko je to sve naredio da se radi. nije li taj za to odgovoran