/ 16
2622
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Jedna blatnjava cesta ili, bolje rečeno, široki razrovani put u samom središtu Slavonskog Broda, vodi u najveću znamenitost i najvažnije povijesno, kulturno i turističko zdanje tog grada.
No, osim što vodi do tih stoljetnih zidina nagriženih zubom vremena, odnosno do jednog od najvrednijih spomenika kulture ne samo u Brodsko-posavskoj županiji nego i Hrvatskoj, tim se putem ide do značajnih institucija koje posjećuju i pohađaju brojni Brođani. Naime, u Tvrđavi su smješteni Klasična gimnazija fra Marijana Lanosovića, Galerija Ružić, Muzej tambure, kazamat u kojem se održavaju privatne proslave i druge svečanosti te, naposljetku, zgrada Gradske uprave i Glazbene škole.
Naravno, svim tim ustanovama može se prići na civiliziran i pristojan način... ako koristite glavni ulaz koji je asfaltiranom cestom spojen na Vukovarsku ulicu te tako povezan i sa samim centrom grada.
No, budete li koristili sjeverni ulaz u Tvrđavu, odnosno močvarni puteljak, postoji velika vjerojatnost da ćete, osim ako vam poznati energetski napitak ne stvori krila, završiti blatnih cipela. Pa vi onda uđite takvi u, na primjer, Gradonačelnikov ured i uložite pritužbu!
Čovjeku pogledaš u cipele, a tek onda u oči... i iz toga shvatiš puno.
Osim u samom Gradu, iz pogleda uperenog u obuću, ovdje shvatiš kako netko živi na Jelasu, Budainci ili na Plavom polju te da mu se do tvrđavskih zdanja nije dalo ići 20 minuta dužim okolnim stazama kroz gradski park.
Za pješake, izgleda, nitko više ne mari.
Ovdje se pojavljuju smiješni, neobavješteni, od nekoga napuckani komentatori. Jedan piše o obnovi tvrđave za skoro milijardu kuna. Kao, Europa će dati lovu. Drugi opet potencira kako treba urediti ceste pješačke staze sjeverno od tvrđave. Svi normalni brođani znaju da... Prikaži sve je tvrđava na sjevernoj strani ruševna i prijeti ljudima. Osobno bi zatvorio prilaz tvrđavi s te strane i čekao bolje dane, da se tvrđava može potpuno obnoviti i privesti svrsi. Na svoj rizik dnevno prođe tom stazom desetak lijenih ljudi. Treći spominje bazene u Migalovcima, kao to je vlasništvo grada. A zna se čije je to vlasništvo. Privatno. Gradom kruži video i priča Slavice Lemaić o tome kako bi grad trebao nabaviti autobuse i kako bi trebalo organizirati gradske linije. Spominje kako je europska unija spremna dati 85% sredstava bespovratno. Pula je to učinila. U prevozničkoj firmi ima 110 zaposlenih, od toga 75 vozača autobusa. Koliko to košta? Koliko bi dugo trajali ti autobusi.? Ubrzo bi na sjedalima bilo ispisano, ugravirano ono: ...Ana voli Milovana... Za godinu dana bi autobusi izgubili na cijeni 30%. Prije dvadeset godina smo imali "Slavonijatrans" kojega su ondašnji vlastodršci doveli do propasti. Grad je raspisao natječaj za gradske linije i već imamo autoprijevoznika. Uskoro će se raspisati natječaj za koncesiju nad autobusnim kolodvorom. Očekuje se i gradnja novog autobusnog kolodvora. Nitko ne spominje sveučilište. Zamislite 5.000 studenata u Brodu. Svaki bi potrošio barem 2.000 kuna. To je 10.000.000 kuna mjesečno. Oko 100.000.000 kuna godišnje (skoro 40% proračuna grada). Grad bi živnuo po svim pitanjima. Al' HDZ ne daje svoj glas za to, pa i Slavica Lemaić. Jeste li čuli njen glas protiv HDZ-a, za sveučilište?