SLAVONSKI BROD – Vlado Prskalo, dugogodišnji ravnatelj Srednje škole „Matija Antun Reljković" u Slavonskom Brodu poznatije pod nazivom Poljoprivredna škola, danas i kao pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja čini sve kako bi strukovne škole poput te bile modernizirane, a rad u njima poboljšan.
Strukovna izobrazba u Hrvatskoj zahtijeva radikalne promjene, kako bi se prilagodila zahtjevima tržišta te će zbog toga sljedeće godine početi reforma koja će mladima omogućiti obrazovanje za deficitarna zanimanja i sigurno zapošljavanje, a za taj su projekt već osigurana sredstva, rekao je u ponedjeljak u Sisku Vlado Prskalo, prenosi 24sata.
Na radnom sastanku pomoćnika ministrice i suradnika s ravnateljima strukovnih škola konstatirano je kako je postojeći sustav trom i sporo se prilagođava potrebama gospodarstva. Sudionici sastanka usuglasili su se s time da bi planirane promjene osjetno utjecale na smanjenje iseljavanja mladih u inozemstvo.
Na pitanje novinara zaziru li mladi i njihovi roditelji od trogodišnjega školovanja, Prskalo je odgovorio kako je nužno izgraditi sustav koji se neće vrednovati po godinama školovanja, nego po kompetencijama koje će učenik steći obrazovanjem.
- Mladi napuštaju zemlju, a nama nedostaje građevinskih radnika, zavarivača i još nekih struka, pa moramo uvoziti radnike. To moramo promijeniti. - zaključio je Prskalo.
Kako bi se upoznao s konkretnim problemima strukovnoga obrazovanja pomoćnik ministrice je nakon radnog sastanka obišao nekoliko srednjih i strukovnih škola na području Sisačko-moslavačke županije.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
bond27.11.2017. u 16:11
Vlado dobro kaže. Međutim sto godina nešta značajnije nije se promijenilo u obrazovanju-osim primjena novih tehnologija. Pristup, selekcija , preporuka što se radi u zavodima za prof. orijentaciju ili drugdje je manji dio uspjeha. Prakticirao sam kod predstavljanja metodske jedinice... Prikaži sve prvo sa učenicima razgovarati o temi i vidio kakav je njihov POČETNI potencijal a tek tada "doradio" i krenuli u realizaciju plana. Dakle time postiže se kao prvo i osnovno neovisno poznavanje teme, drugo pristup realiziciji iste, pa realizacija i analitika. Imao sam odlične rezultate i u zainteresiranosti i realizaciji. Zato sam rekao da imam učenika u drugom razredu kojima bi sada dao diplomu za zanimanje. Postalči su samostalni manje ovisni .odgovorni!!.
-