ZNADETE li da uprava državne tvrtke Hrvatske željeznice Infrastruktura ima peteročlanu upravu? Kad se tome pribroje HŽ Putnički prijevoz gdje su trojica članova uprave, pa još HŽ Cargo s jednim članom uprave – eto, dakle, devet veselih momaka koji drmaju Hrvatskim željeznicama. Ima ih za polovicu Vlade Andreja Plenkovića.
A znadete li kolika je najveća plaća jednog od njih, osobe za koju, za razliku od Plenkovićevih ministara, zasigurno niste čuli. Taj ''živahni starčić'' (da upotrijebimo dosjetku iz nekadašnjeg Feral Tribunea) kojemu je 66 godina, već je jednom nogom bio u mirovini, no u rujnu prošle godine postavilo ga za člana uprave HŽ Infrastruktura gdje će, posluži li ga zdravlje, sjediti do sredine lipnja 2022. I svaki mjesec primati 25.737,90 kuna neto. Dobro ste pročitali: neto. Ime tog junaka naše priče je Krunoslav Papić. Ni drugi iz Uprave ne zaostaju puno za njegovim primanjima.
Prošlog smo tjedna u ovoj rubrici pisali o plaćama državnih dužnosnika u Brodsko-posavskoj županiji. Običan čovjek s crkavicom od tri do četiri tisuće kuna mora da je debelo zinuo kad je vidio te iznose. Ali, dečkima iz državne tvrtke HŽ, osobito HŽ Infrastruktura, u koju se smjestio i Papić, nisu ni do koljena. Ni župan Marušić, ni gradonačelnik Duspara, ni svi ostali. A cijeli sustav Hrvatskih željeznica u opakom je gubitku (ili kako bi se narodski reklo: u krasnom k…cu), iz godine u godinu i porezne obveznike, kad bi se sve sračunalo, ne stoji manje od Uljanika i Trećeg maja.
Puno sam puta prošao tim putem, gdje se križaju cesta i željeznička pruga i priznajem, nije mi palo na pamet stati i pogledati lijevo-desno, jer je rampa bila podignuta, a svjetlosna signalizacija mirovala. A i zašto bih: vidim iz daleka podignutu brklju. Vidim kako ona crvena upozoravajuća svjetla o dolasku vlaka nisu upaljena i zašto bih se pobogu zaustavljao, bez obzira na znak stop i Adrijin križ.
E, vidite, ta gospoda iz HŽ infrastrukture čiji je posao osigurati prometnice kojima voze vlakovi HŽ prijevoz putnika, uopće ne mari što na najprometnijoj željezničkoj pruzi u Hrvatskoj, onoj koja se nekad zvala Zagreb – Beograd, onoj elektrificiranoj i dvostrukog kolosijeka, na pružnom prijelazu Sapci – Staro Topolje ne radi rampa. Vlakovi prolaze, rampa je podignuta i čeka se prva nesreća s bar jednom poginulom osobom.
Tada će se možda netko potruditi da se rampa popravi. A možda i neće jer je nesretni vozač (kakvog putničkog automobila, ili ne daj bože kombija s više putnika, ili pak, još gore, autobusa) ipak trebao pripaziti, bez obzira što rampa ne radi, kada je prelazio prugu. Jer, postoji i vertikalna signalizacija, znak stop, Andrijin križ. Pa će neki dobro plaćeni odvjetnik HŽ, u mogućem sudskom sporu, itekako inzistirati na tom detalju.
Petorica članova uprave HŽ-a koje mi, porezni obveznici, mjesečno u neto iznosu plaćamo stotinjak tisuća kuna (godišnje više od milijun), tjednima nisu u stanju riješiti problemčić koji se zove popravak rampe i svjetlosnog uređaja na pružnom prijelazu. A i zašto bi se trudili? Funkcionira li sve normalno? Funkcionira! Je li se zbog kvara rampe i svjetlosne signalizacije dogodila kakve nesreća? Nije! Je li nekome zbog toga pala dlaka s glave? Nije! Pa što onda hoćete, reći će gospoda iz uprave HŽ Infrastruktura. Osim toga, dragi vozači, imate na toj cesti i blagi zavoj pa valja malo usporiti, preglednost je odlična, a postoji i horizontalna signalizacija, znak stop i Andrijin križ.
Puno sam puta prošao tim putem, gdje se križaju cesta i željeznička pruga i priznajem, nije mi palo na pamet stati i pogledati lijevo-desno, jer je rampa bila podignuta, a svjetlosna signalizacija mirovala. A i zašto bih: vidim iz daleka podignutu brklju. Vidim kako ona crvena upozoravajuća svjetla o dolasku vlaka nisu upaljena i zašto bih se pobogu zaustavljao, bez obzira na znak stop i Adrijin križ. Uz to, vjerujem Hrvatskim željeznicama jer tamo rade ozbiljni i odgovorni ljudi kojima je prva briga sigurnost prometa. Država, kojoj je sigurnost građana uvijek na prvom mjestu, zato te ljude tako dobro i plaća. Da odgovorno rade svoj posao i da im na prvom mjestu bude sigurnost putnika, kako onih u vlakovima, tako i onih koji drugim vozilima prelaze križanja sa željezničkim prugama.
I ne može se reći da ti ljudi ne rade. Rade vrijedno čak i noću. Tako je Jutarnji list u siječnju 2017,. otkrio kako je Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ Infrastruktura u jednom restoranu u Opatiji noću vrijedno radio s kolegicama iz tvrtke, što je koštalo 3.490 kuna, a nedugo zatim, također vrijedno radeći izvan radnog vremena. Kršić je služenom karticom platio još jednu večeru, ovaj put 4.940 kuna. Što i nije puno, jer samo su butelje vina koštale 450 kuna svaka.
Znam reći ćete: pa tim se novcem mogla popraviti ona nesretna rampa. Ali, nemojte grintati, nemojte sitničariti. Svaki put kad vozilom pređete željezničku prugu na mjestu Sapci - Staro Topolje imate razloga za neopisivu radost. Ostali ste živi: HŽ vam je poklonio još jedan život.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -