3444
Prikaza
1
Komentar
Riječ je o ulici koja s Budainke, u jednom smjeru, vodi prema Budakovoj ulici. Da se iz smjera Budakove prema Budainci ne može automobilima jasno je označeno i prometnim znakom. No, za Tomislava je dvojben jedan drugi znak. Naime, neposredno iza znaka zabrane skretanja u jednosmjernu ulicu, nalazi se plavi obavijesni prometni znak koji govori kako je nedavno izgrađena staza, u isto vrijeme i biciklistička i pješačka.
- Po ovim znakovima jasno ispada da ono što vrijedi za vozila ne vrijedi i za bicikliste, no to bih mogao i prihvatiti da je staza označena horizontalnom prometnom signalizacijom. No, ovdje je nema i svi se voze kako hoće i kako im padne na pamet - kaže nam sugovornik.
U njegove riječi uvjerili smo se i sami. Tek na početku staze, od strane Budakove, lišćem pokriven, nalazi se horizontalni znak s grafikom identičnom onoj na vertikalnom znaku. No, daljnje podjele staze i jasno označenog traka za bicikliste, odnosno pješake - nema. Sve do kraja ulice gdje je tek jedan mali dio označen bojom prepoznatljivom za biciklističke staze.
- Ovdje postoji uzak zeleni pojas koji se komotno mogao iskoristiti za biciklističku stazu, ali ako to već nisu učinili ne znam zašto ovaj dio nije označen kako treba. Puno je nelogičnosti bilo u rekonstrukciji staze u Dalmatinskoj. Od toga da se prvo išlo u renoviranje ovog dijela koji je manje bio uništen nego li onaj s druge strane ulice, do toga da su pred nekim kućama, u kojima nitko ne živi, rađeni prilazi, a pred drugima nisu. Dio tih prilaza je napravljen tako da vozila priječe prometovanje pješaka i biciklista stazom. No, što je tu je. To je sada tako. Ali ovaj dio s jasnim označavanjem staze za bicikliste je problem, jer nam ugrožava djecu i ja iskreno želim vjerovati kako će odgovorni nešto poduzeti - kazao nam je Tomislav.
Kako je Policijska uprava brodsko-posavska ta koja daje suglasnost za biciklističke staze uputili smo im dopis u kojem smo ih zamolili za obrazloženje situacije u Dalmatinskoj ulici.
"Policijska uprava je dala svoju suglasnost na uređenje dijela biciklističkog prometa na području grada Slavonskog Broda, a za koje je Grad Slavonski Brod pokrenuo postupke izgradnje, obilježavanja i uređenja prometa. Jedan od posebnih uvjeta je bio da se prilikom izrade projekata pridržavaju normi sadržanih u raznim pravilnicima, među kojima je i Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi, a na kojeg se Grad Slavonski Brod i pozvao prilikom odluke o načinu uređenja i vođenja biciklističkog prometa u sklopu svojih studija. Napominjemo da je stupanjem na snagu navedenog Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi, dio uređenja biciklističkog prometa drugačije uređen u odnosu na do tada postojeće Pravilnike, te je tako omogućena i izgradnja biciklističko-pješačkih staza (čl. 2. st. 1. točka 8. "biciklističko-pješačka staza" je prometna površina namijenjena za kretanje biciklista i pješaka, izgrađena odvojeno od kolnika i označena odgovarajućom prometnom signalizacijom.).
Označavanje završetaka biciklističkih površina, prijelaza preko ceste i dr. točno je definirano u istom Pravilniku, te se kao takvi označavaju crvenom bojom, dok se postavljanjem prometnih znakova definiraju ostale obveze za sudionike u prometu. U Dalmatinskoj ulici se radi o prvoj fazi izgradnje biciklističke infrastrukture, a odluke koje će se dionice i kojom dinamikom odrađivati, određuje vlasnik/upravitelj cesta tj. Grad Slavonski Brod vodeći se svim ostalim razlozima o kojima ovisi izgradnja (građevinska dozvola, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i dr.).
Što se tiče samog kretanja biciklista u zabranjenom smjeru u odnosu na kolnik, zabrana se odnosi ukoliko se kreću kolnikom. U situacijama kada je izgrađena zasebna prometna površina za kretanje biciklista, te je ona kao takva obilježena prometnom signalizacijom, biciklisti se mogu koristiti takvom prometnom površinom. Završetkom takvih površina za bicikliste vrijede uobičajena pravila kao i za sve sudionike u prometu o kretanju prometnom površinom - cestom (prometna traka uz desni rub kolnika i dr.). Kao jedan od primjera biciklističkih površina u kojima je smjer različit u odnosu na smjer kretanja ostalih vozila je i Šetalište braće Radića, od raskrižja s Vukovarskom ulicom prema istoku, koji je dugi niz godina u uporabi.", pojasnili su iz Policijske uprave brodsko-posavske.
Dakle, situacija koja je trenutno u Dalmatinskoj ulici je u skladu s postojećim pravilnicima. Hoće li se u budućnosti, kada se krene u uređenje druge strane ulice, prometovanje biciklima urediti na drugačiji način ostaje vidjeti. No do tada oni mogu koristiti pješačku stazu u smjeru kako je to naznačeno prometnim znakom, no pri tome bi se trebali držati dijela staze koji se nalazi uz zeleni pojas i voditi računa o pješacima. Vlasnici automobila koji svojim vozilima na postojećim prilazima blokiraju promet pješaka i biciklista također to ne bi trebali raditi. Jer, kao i uvijek i u svemu, u životu trebamo, ne samo držati se pravila i propisa, nego i voditi računa o svima te ne činiti drugima ono što ne bismo voljeli da drugi nama čine. Do rekonstrukcije drugog dijela ulice problem bi mogao biti prevladan uz malo osnovne prometne kulture, češće policijske i kontrole prometnih redara, te strpljenje.
Pa u tok Dalmatinskoj vozi ko kako hoce..biciklisti voze po kolniku u oba smjera, vozaci jurcaju po toj uskoj cesti. Taj zeleni pojas nicemu tamo ne sluzi a jako lose uređeno izgleda i jos poneki vlasnik kuce zasadi grm uz... Prikaži sve cestu pa je vidljivost jos gora, opcenito jedna od losijih ulica.