Gradonačelniku Slavonskog Broda, Mirku Duspari, trebalo bi savjetovati neka se u komunikaciji s ministarstvima i državnim tijelima obvezno poziva na Zakon o pravu na pristup informacijama. Tada mu se, vjerojatno, ne bi dogodilo da se u jednoj godini sedam puta obraća istom ministarstvu, Ministarstvu znanosti i obrazovanja, a da mu iz kabineta ministrice Blaženke Divjak ni jednom nisu odgovorili. Nije to učinio čak niti njezin pomoćnik, Brođanin, Vlado Prskalo. Jer, u Hrvatskoj ne postoji zakon po kojem su ministarstva i druga državna tijela dužna odgovoriti tijelima jedinica lokalne uprave – županijama, gradovima i općinama.
Postoji
valjda i kućni odgoj, neke moralne i civilizacijske norme, u što valjda spada i
to da odzdravite osobi koja vam kaže dobar dan i da odgovorite na pismo, poruku
ili službeni dopis.
Zakonodavac je valjda mislio kako je odgovor na neko pismo stvar kućnog odgoja, kojeg bi, pretpostavlja se, trebali imati ministri i njihovi suradnici. Ne može se baš sve propisati i regulirati zakonima: postoji valjda i kućni odgoj, neke moralne i civilizacijske norme, u što valjda spada i to da odzdravite osobi koja vam kaže dobar dan i da odgovorite na pismo, poruku ili službeni dopis.
Da se, dakle, gradonačelnik Slavonskog Broda – kako je to učinio SB plus – obratio Ministarstvu znanosti i obrazovanja, pozivajući se na zakon o pravu na pristup informacijama, odatle bi mu odgovorili zašto školu u Ruščici, građenu za 480 učenika, pohađa samo njih 47. Odgovor koji bi dobio (kao što ga je dobio SBplus), sigurno bi ga umirio: Ministarstvo je, naime, upoznato s problemom! A to je, pazite, već velika stvar, jer problem je relativno nov, postoji tek 10 godina. Osim toga, nije zanemariva ni geografska udaljenost između Slavonskog Broda i Zagreba: ima tu dvjestotinjak kilometara pa se iz metropole baš ne vidi najbolje tamo neka zabačena Ruščica i problem tamošnje škole.
No, krenimo dalje: Ministarstvo obrazovanja, dakle, ne samo što je upoznato s problemom, ono čak i zna u čemu je problem. Kažu: ''radi se o specifičnoj situaciji''. Pridjev specifičan znači da je problem osobit, naročit, svojevrstan, da je svojstven isključivo jednom predmetu ili pojavi. To djeluje vrlo umirujuće i u startu objašnjava da je 10 godina koliko taj problem (u Ministarstvu kažu ''situacija'') traje, zapravo zanemarivo razdoblje s obzirom na njegovu ''specifičnost''. Nije škola u Ruščici neka zajebancija, kao, recimo, onaj most što ga je neki dan otvorio Vladimir Putin, most koji povezuje Krim s Rusijom, pa je sa svojih 19 kilometara i četiri prometne trake, izgrađen za dvije godine. Jer, u Ruščici, naglašavamo, ''radi se o specifičnoj situaciji''.
Ministarstvo zatim pomno analizira ''situaciju''. Možda zvuči nevjerojatno, ali za samo 10 godina ondje su uspjeli otkriti kako se ''za sada u Područnoj školi Ruščica ne održava nastava za učenike od V. do VIII. razreda iako postoji prostor''. Svakome ovdje mora zastati dah, jer ''situacija'' je stvarno ''specifična'', odnosno nezamislivo složena. Ponovimo: postoji prostor, a nastava za više razrede se ne održava. Iako je riječ o gotovo nerješivom problemu, nemojte misliti da se Ministarstvo obrazovanja predalo. Ne, za njih je ta misterija, ta kvadratura kruga, pravi izazov.
Čini se da su našli i rješenje i da 10 godina čekanja nije bilo uzaludno. Kažu kako podržavaju ''nastojanja lokalne zajednice za stvaranjem uvjeta za održavanje odgojno-obrazovnoga rada u Područnoj školi Ruščica i za učenike od V. do VIII. razreda''. Kakva sjajna vijest! Jer, zamislite užas i beznađe kakavi bi nastali da Ministarstvo obrazovanja ne podržava nastojanja lokalne zajednice.
Najslađe ipak dolazi na kraju:
''Izvođenjem cjelokupnog osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u Područnoj školi Ruščica'', zaključuju u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, ''učenici starije dobi više ne bi morali putovati u Slavonski Brod, a u Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Slavonskom Brodu stvorili bi se uvjeti za rad u jednoj smjeni."
Kakav genijalan zaključak! I to za samo 10 godina! Fenomenalno! Dokaz kako i najsloženiji problemi, odnosno ''specifične situacije'', mogu biti potpuno i trajno riješene u razumnom roku.
Ne razumijem zato one koji kukaju i jamraju što tek 50-ak dana nema odgovora na pitanje što je uzrok, kakve su posljedice te tko će, kad, na koji način i pod čijim nadzorom početi sanirati štete od ekološke nesreće koja se dogodila uz vodozaštićeno područje Slavonskog Broda.
Zar oni koji takva pitanja postavljaju misle kako ministarstva i državne institucije ne mare, kako ih nije briga i kako su neosjetljivi za taj problem? Kako mirno i bezbrižno spavaju? Ma, dajte, molim vas! Pa pogledajte samo kako je Ministarstvo obrazovanja u tili čas riješilo jednu ''specifičnu situaciju'', kao što je ona škola u Ruščici. A kad je to, taj nevjerojatno zamršen slučaj riješen, više ne postoji problem, ma koliko složen bio, kojeg neko od naših ministarstava ili državnih institucija nije kadro raspetljati.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -